
Voitto Trendille! Muotijuttu palkittiin vuoden 2023 parhaana lifestylejuttuna
Trendin upea hellemuotijuttu voitti Aikakausmedian Edit-gaalassa parhaimman lifestylejutun palkinnon. eeva.fin #nytriittää-kampanja sai palkintogaalassa kunniamaininnan.
Trendin muotieditoriaali hellemuodista on palkittu vuoden 2023 parhaan lifestylejuttuna aikakausmedian Editkilpailussa.
Sarjassa haluttiin palkita juttu, joka on visuaalinen, houkutteleva ja tarjoaa lukijalle inspiraatiota ja elämyksiä.
”Kansainvälisen tason muotijutussa saumaton tiimityö ja huolellinen valmistautuminen todella näkyy! Hevosen käyttö kuvauksissa tuo eriomaisen lisän jutun visuaalisuuteen, ja upeat koko aukeaman kuvat tarjoavat lukijalle nautinnollisia hengähdyshetkiä. Hyväntuliiset pienet tekstit ovat kuin piste iin päälle taidokkaasti kuvattuun ja stailattuun juttuun. Siitä jää kevyt ja kesästä huumaantunut olo”, tuomaristo kuvaili.

Trendin toimitus on häkeltynyt ja riemastunut tunnustuksesta.
”Olen hurjan ylpeä koko tiimistä. Kuvat voisi julkaista kansainvälisessäkin lehdessä, ja maailmalla vastaavissa kuvauksissa kuvaajalla, stailaajalla ja meikkaajalla on assistentit ja heilläkin assistentit. Sekä meidän kuvamme että tunnustus ovat hieno osoitus siitä, että loistavalla tiimityöllä ja hyvällä suunnittelulla pienikin tiimi tekee upeaa jälkeä”, sanoo päätoimittaja Mari Karsikas.
Kunniamaininta lähisuhdeväkivaltaa vastustavalle kampanjalle
Editgaalassa palkittiin kunniamainninnalla myös eeva.fin #nytriittää-kampanja, jolla tuotiin esille lähisuhdeväkivallan muotoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Viime vuoden lopulla käynnissä ollut kampanja oli ehdolla Erikois-Edit-sarjassa.
”Lähisuhdeväkivalta on suurin naisten oikeuksia Suomessa rajoittava tekijä. Siksi toimitus halusi nostaa sen kaikki muodot puheenaiheeksi ja esittää myös ratkaisuja. Median rooli yhteiskunnallisissa ongelmissa on keskeinen, mutta tutkimusyhteistyö UN Women Suomen kanssa toi kampanjaan uuden ulottuvuuden”, sanoo päätoimittaja Mari Paalosalo-Jussinmäki.
Vuosittain jaettavien Edit-palkintojen tavoitteena on nostaa esiin aikausmedioiden tekijöiden ammattitaitoa ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa journalismia ja mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja.
Yhteensä palkintoja jaettiin 13 journalistisessa kategoriassa ja kolmessa markkinoinnillisessa kategoriassa.