
A-lehtien naisten medialle tuplavoitto aikakausmedian Editkilpailussa
Vuoden 2024 parhaat aikakausmediat ja niiden tekijät palkittiin Editgaalassa torstaina 15. toukokuuta. Trendin Kauneuskompleksi-videosarja palkittiin vuoden parhaana video- tai audiototeutuksena. Eeva Ristikoiden lanseeraus palkittiin vuoden parhaana uudistuksena.
A-lehtien naisten media oli ehdolla kuudessa eri kategoriassa, kun aikakausmedia palkitsi vuoden 2024 parhaita tekijöitä ja sisältöjä. Yhteensä ehdokkuuksia naisten media sai seitsemän. Editkilpailussa finaaliin pääsi kustakin sarjasta kolme parasta ehdokasta.
Editkilpailussa naisten media palkittiin kahdessa kategoriassa parhaana.

Eeva Ristikot palkittiin kategoriassa Vuoden uudistus.
”Eeva Ristikot puhaltaa virkistävästi uutta konventionaaliseen ristikkogenreen. Perinteisestä ristikkolehdestä on kuoriutunut ajankohtainen, ulkoasultaan raikas ja kohderyhmäänsä puhutteleva mediatuote”, raati perusteli palkintoa.
”Uudistuksessa on osattu ajatella kohderyhmän tiedostamattomia tarpeita. Hieno idea ja toteutus on palkittu kaupallisella menestyksellä. Miksi kukaan ei ole keksinyt tätä aiemmin?”
Kunniamaininnat samassa sarjassa saivat Apu360:n uusi urheilumedia Aitio ja Kotonan brändiuudistus ja kansainvälistyminen.

Trendin Kauneuskompleksi-videosarja palkittiin kategoriassa Vuoden audio tai video.
”Yksityistä ja yhteiskunnallista oivallisesti yhdistävä konsepti tuo naistenlehtien maailman videomuotoon. Sarjaan kutsutut ilahduttavan erilaiset vieraat kertovat ajatuksistaan avoimesti ja vapautuneesti Saara Sarvaksen lempeässä ohjauksessa”, raati perusteli valintaa.
”Konstailemattoman tyylikkäästi kuvatut videot kannustavat pohtimaan meihin kaikkiin kohdistuvia ulkonäköpaineita, sisäistettyjä kauneuskäsityksiä ja yhteiskunnallisia rakenteita. Yhtä aikaa kepeä ja syvällinen konsepti toimii myös kiinnostavana meikkausvideona.”
Kunniamaininnat sarjassa saivat Eevan Syöpäsiskot-podcast ja Yhteishyvän Instagram Reels -ruokavideot.
Katso kaikki Editkilpailun voittajat täältä.